Met het schrijven van een zakelijk artikel kun je veel informatie delen waarin je jouw kennis en kunde toelicht. Het is eigenlijk hetzelfde wanneer je in een verkoopgesprek uitlegt waarom jij nu juist geschikt bent om zaken mee te doen. Door goed na te denken voor wie de informatie bedoeld is en wat je wilt delen, kom je steeds dichter bij de juiste inhoud. Wanneer je eenmaal een goed stuk hebt geschreven wil je graag online gevonden worden in bijvoorbeeld Google. Eenmaal gevonden door die ene interessante potentiële klant dan is het natuurlijk wel de bedoeling dat jouw informatie een antwoord geeft op zijn of haar ondernemersvragen.



Vertrouwen creëren

Wanneer doe je zaken met elkaar? Wanneer je daar een goed gevoel bij hebt? En wat is dan “een goed gevoel”? Ga eens terug naar de eerste kennismaking met jouw grootste klant. Weet je nog wat je deed en zei? Waarom hebben ze destijds voor jou gekozen? Er moet een basis van vertrouwen zijn geweest om samen verder te gaan. Soms is dat meer persoonlijk en soms juist meer zakelijk. Maar het resultaat is altijd hetzelfde: jij hebt een nieuwe klant omdat hij gelooft dat je doet wat je zegt! Dat is vertrouwen.




Door terug te gaan naar dat eerste gesprek en te omschrijven wat jouw antwoorden waren op zijn vragen en hoe de klant daarop reageerde, kom je concreet tot een goed verhaal. Je beschrijft in principe waarom een (nieuwe) klant vertrouwen heeft in jou.



Concreet antwoord geven op vragen

Elke klant is natuurlijk uniek, maar niet altijd voor wat betreft zijn probleem. Je kunt vast een lijn ontdekken in de soort vragen die klanten aan jou stellen. Maak een lijst van deze vragen en omschrijf hoe jij het probleem hebt opgelost met jouw product of dienst. Ga weer terug naar het gesprek waarin de klant vertelt hoe blij hij is met de oplossing die jij hebt geboden. Omschrijf die oplossing in termen van de klant en daarmee bevestig je jouw expertise.




Hoe specifieker de vraag des te meer wordt jouw oplossing gezien als uniek. Uiteindelijk kom je erachter dat jouw product of dienst wezenlijk onderscheidend is ten opzichte van de concurrentie. En dat je dus echt iets unieks in handen hebt. Dat wil je dan toch graag vertellen? De manier om veel van dezelfde klanten te bereiken is door het schrijven en publiceren van die informatie. Iedere vergelijkbare klant herkent zich direct in het probleem wat jij hebt opgelost. En wat is dan de kans dat hij ook zijn probleem wil oplossen? Dat is dan duidelijk!



Is het moeilijk om een goed artikel te schrijven?

Een tekst schrijven is een vak met experts die de hele dag niets anders doen dan artikelen schrijven. Dat betekent niet dat jij geen artikelen kunt schrijven. Sterker nog, wanneer je precies omschrijft wat je vertelt aan tafel bij de klant dan is de inhoud in ieder geval in orde toch? Maar is dat dan een “goed” artikel? Daar kom je eigenlijk pas achter op het moment dat je met dat artikel een nieuwe klant hebt gekregen. Want dan werkt het. En dat lijkt mij een “goed” resultaat! Heb je nu echt moeite om een goede vertaling te maken op papier dan zijn er altijd mensen die je daarbij kunnen helpen. Stuur ons jouw artikel toe en wij kijken ernaar voordat wij het online plaatsen.



Dan staat je artikel online….en nu?

Van alle experts plaatsen wij artikelen op ons platform. Door veel informatie te delen wordt ons platform goed gevonden door bijvoorbeeld Google en Yahoo. Waarom valt jouw artikel dan extra op? Omdat wij samen met jou hebben gekeken naar de juiste vragen waar jij met jouw ervaring de goede antwoorden op hebt gegeven. Maar dat is niet de enige truc. Wij kijken online naar de juiste vertaling van die vragen en passen jouw artikel aan zodat de zoekwoorden overeenkomen met wat die ene potentiële klant intikt wanneer hij iets zoekt op het internet. Dat is in het kort hoe internetmarketing werkt.



Conclusie

Meer content online betekent beter gevonden worden. Dus dat betekent dat je het niet bij een artikel moet laten. Gebruik die lijst met vragen om meer artikelen te schrijven. Zo presenteer je jouw bedrijf in de volle breedte en kun je elke groep van klanten apart benaderen. Wanneer je veel publiceert werk je concreet aan het verbeteren van jouw expertstatus.




Ben je enthousiast geworden en wil je ook schrijven om beter gevonden te worden? Gebruik ons formulier om direct een artikelen te schrijven of neem contact op en wij leggen je graag uit hoe dat verder werkt.