Top10 Koolhydraatarme kookboeken

Bekijk hier de TOP10 met koolhydraatarme kookboeken. De nieuwste trend

Matty Barnhoorn Koolhydraatarm eten. Zó doe je dat! Startgids

Samenvatting

Praktische gids om te starten met gezond koolhydraatarm (keto) eten inclusief eenvoudige weekmenu’s en makkelijke koolhydraatarme recepten. Effectieve aanpak ook bekend van het tv programma ‘Hoe word ik 100’.

Het compacte boekje heeft een ringband zodat je hem gemakkelijk op de juiste dag open kunt leggen wanneer je het weekmenu volgt. Dit is geen boek met vooral foto’s van recepten. Matty Barnhoorn, de auteur, heeft ervoor gekozen om de gids eenvoudig van opzet te houden met voor iedereen haalbare simpele weekmenu’s. Gerichte praktische informatie waar je iets mee kan, voor het allerbeste resultaat. Gewoon een methode die zéker werkt!
Om gezond af te vallen, diabetes 2 om te keren en ook als je gewoon lekker koolhydraatarm / keto wilt koken.

Deborah Gray 

500 koolhydraatarme gerechten heerlijke caloriearme recepten voor elk moment van de dag

Samenvatting

500 koolhydraatarme gerechten bevat een uitgebreide verzameling ontbijten, snacks en hapjes, hoofd- en bijgerechten alsmede heerlijke desserts. Daarnaast bevat dit boek recepten om de klassieke koolhydraten te vervangen door groenten, zoals courgette spaghetti en bloemkoolrijst.

Nicola Graimes 365 koolhydraatarme recepten snelle, fantastische recepten met weinig koolhydraten

Samenvatting

Dit boek is een onmisbaar naslagwerk voor iedereen die graag wil afvallen of een gezond gewicht wil behouden door minder koolhydraten te eten. Als u denkt dat een voedingspatroon met weinig koolhydraten inhoudt dat u grote hoeveelheden ongezond, vet voedsel kunt eten, dan vergist u zicht! Het gaat erom dat u de juiste soort koolhydraten eet, met goede bronnen van eiwitten en vet erbij. Een overdaad aan bewerkte voedingsmiddelen kan leiden tot overmatige insulineproductie en sterke schommelingen in de bloedsuikerspiegel. Hierdoor krijgt u last van pieken en dalen in uw energiepeil, trek in zoetigheid en een knagend hongergevoel. Als u zich richt op koolhydraten uit onbewerkte voedingsmiddelen en deze in de juiste hoeveelheden eet, houdt u uw bloedsuikerspiegel stabiel, heeft u veel meer energie en krijgt u minder snel honger. Dit zijn allemaal essentiële factoren om met succes gewicht te verliezen en slank te blijven.

Eet elke dag van het jaar koolhydraatarm met de 365 heerlijke, trendy recepten uit dit boek.

Janneke Koeman Amande Koeman Gezond slank met de Foodsisters Makkelijke, suikervrije en koolhydraatarme recepten

Samenvatting

Ook koolhydraatarm eten moet gewoon verrukkelijk zijn. Punt. Dit boek biedt de allerlekkerste gerechten voor elk moment van de dag en maakt het samenstellen van een gezond koolhydraatarm menu makkelijk.

Ook koolhydraatarm eten moet gewoon verrukkelijk zijn. Punt.
In amper twee jaar tijd groeide KoolhydraatarmRecept.nl uit tot het populairste niet-commerciële koolhydraatarme foodblog van Nederland. Maandelijks vinden honderdduizenden bezoekers hun weg naar de recepten. Het blog is voor velen een inspiratiebron voor creatief koolhydraatarm of ketogeen koken.
Dit boek biedt de allerlekkerste gerechten voor elk moment van de dag en maakt het samenstellen van een afwisselend menu makkelijk. Of koken nu je hobby is of niet, je zet met deze recepten moeiteloos een echt lekker koolhydraatarm gerecht op tafel waar iedereen van mee kan genieten. Alle recepten zijn suikervrij en geschikt voor mensen met diabetes type 2.
Laat je verrassen en geniet van slimme basisrecepten, voedzame ontbijtjes, knapperige salades, smakelijke bijgerechten en gevarieerde diners. Van Hollandse stamppot tot zalige Indiase curry! Feestelijke hapjes, zoete lekkernijen en verleidelijke nagerechten.
Er staan ruim 120 recepten in dit boek, met veel variatietips. Je vindt duidelijke uitleg over gezond koolhydraatarm eten en bij elk gerecht staat het aantal koolhydraten vermeld. Echt handig!

Anna-Karina van Denderen Hans van Deelen Gewoon koolhydraatarm Meer dan 100 gezonde koolhydraatarme recepten, inclusief weekmenu’s

Samenvatting

2e kookboek van het populaire foodblog koolhydraatarmrecept.nl.
100+ gewoon makkelijke koolhydraatarme recepten. Van ontbijt tot dessert en alles ertussenin. Altijd verrukkelijk! Incl. weekmenu’s.

Gewoon Koolhydraatarm? Ja, dat kan! Hans & Anna-Karina hebben inmiddels wel bewezen dat gezond en lekker koolhydraatarm (ketogeen) eten echt niet ingewikkeld hoeft te zijn. Maandelijks worden de recepten op hun populaire foodblog KoolhydraatarmRecept.nl door honderdduizenden mensen bezocht. Allemaal op zoek naar inspiratie in de gezonde koolhydraatarme keuken.
Na het enorme succes van het 1e kookboek Lekker & makkelijk Koolhydraatarm nu op veler verzoek een 2e boek. Weer boordevol inspiratie voor de allerlekkerste koolhydraatarme gerechten, die je met een gerust hart aan iedereen kunt voorzetten. Van ontbijt tot dessert en alles ertussenin.
Gewoon Koolhydraatarm is – wederom – een uitnodiging aan iedereen om vooral lekker zelf de keuken in te duiken. De recepten zijn duidelijk beschreven met veel suggesties om de recepten naar eigen voorkeur aan te passen. We hebben tenslotte niet allemaal dezelfde smaak, toch? Je maakt het zoals je het zelf het liefst eet! Bij ons geen dwingende teksten vol ge- en verboden. Maar een lichte en stimulerende toon, waarmee we willen benadrukken dat koolhydraatarm eten in de eerste plaats “gewoon lekker’ moet zijn.
Stuk voor stuk gewoon smakelijke gerechten voor elk moment van de dag, van voedzaam ontbijt tot likkebaardend lekker dessert en alles ertussenin.
Dit boek bevat meer dan 100 recepten met heel veel variatietips. Daarnaast vind je in Gewoon Koolhydraatarm een duidelijke uitleg over hoe je gezond koolhydraatarm kunt eten, tips voor als je uit eten gaat of gezellig bij vrienden gaat eten en een viertal voorbeeldweekmenu’s, dat maakt het starten een stuk makkelijker!
Alle recepten zijn suikervrij en uitermate geschikt voor mensen met diabetes type 2. Bij elk recept staat de hoeveelheid koolhydraten vermeld, gewoon handig. Gewoon Koolhydraatarm!

Yvonne Lemmers Grip op koolhydraten Snelle en makkelijke weekmenu’s snelle en makkelijke weekmenu’s

Samenvatting

De hele week koolhydraatbeperkt eten met de snelle en makkelijke menu’s van diëtiste Yvonne Lemmers.
Grip op Koolhydraten – Snelle en makkelijke weekmenu’s van diëtist Yvonne Lemmers combineert dé kooktrends van dit moment: makkelijk en snel koolhydraatbeperkt eten. Door het dagelijkse koolhydratenuurtje is dit advies niet koolhydraatarm (maar koolhydraatbeperkt) en dus goed vol te houden. Met de handige weekmenu’s is het plannen van de je week een fluitje van een cent. Met 120 recepten, opties met tussendoortjes en tweemaal daags eten (balansmenu), en drankjes en soepen, is het hét boek voor de ervaren GOK-ker of de starter: een boek voor iedereen die zonder trek wil of moet afvallen. Van eetlust naar eetrust!

Oanh Ha Thi Ngoc Koolhydraatarme Recepten uit Oanh’s Kitchen inclusief 4 weekmenu’s!

Samenvatting

Koolhydraatarme Recepten. Mooi vormgegeven. Met weekmenu’s. Al jaren bestseller

Wil je op een simpele en leuke manier gezond en koolhydraatarm eten? Dan is dit kookboek iets voor jou! Koolhydraatarme recepten uit Oanh’s Kitchen is een kookboek waarin een hoop nieuwe en mijn all time favourite recepten zijn gebundeld. Met 192 pagina’s staan er genoeg recepten in voor elk moment van de dag. Van broodjes tot soepjes en van smakelijk pasta tot heerlijke desserts! Bij de recepten staat het aantal koolhydraten vermeld, zodat je dit zelf niet meer uit hoeft te rekenen. Ik hoop dat mijn inspiratie ook jou inspireert om met plezier te koken en te genieten van koolhydraatarm eten!

Oanh Ha Thi Ngoc Koolhydraatarme Wereldgerechten Oanh’s Kitchen Koolhydraatarm kookboek

Samenvatting

“Koolhydraatarme Wereldgerechten uit Oanh’s Kitchen. Van Italiaanse cannelonni en Tiramisu tot Indonesische bloemkoolnasi. Ook staan er in dit koolhydraatarm kookboek lekkere bakrecepten, uiteraard allemaal koolhydraatarm en suikervrij.

Koolhydraatarme Wereldgerechten is de opvolger van de bestseller Koolhydraatarme Recepten uit Oanh’s Kitchen. De gerechten zijn geschikt voor mensen met Diabetes type-2. Ook is 95% van de gerechten glutenvrij.
Geen schommelingen in de bloedsuikerwaardes. Je zult afvallen en je ook nog eens veel gezonder voelen. Vooral ook door de suikerinname te verbannen.
Alle recepten zijn super makkelijk te maken. Dus niet urenlang in de keuken of jezelf geheel moeten verdiepen in koolhydraatarm eten. Heerlijk met het boek op je schoot kijken wat je de volgende dag op tafel tovert. “

Janneke Koeman Amande Koeman Gezond slank met de Foodsisters Makkelijke, suikervrije en koolhydraatarme recepten

Samenvatting

Door goed en gezond te eten, krijg je meer energie en zit je lekkerder in je vel. Je hoeft niet altijd een streng dieet te volgen om kilo’s te verliezen, een paar simpele aanpassingen in je voeding zijn soms al genoeg. Met Gezond slank met de Foodsisters ontdek je dat koolhydraatarm en minder suiker eten helemaal niet moeilijk hoeft te zijn, en zelfs heel goed smaakt. Je leert lekker en gevarieerd te eten met vooral veel groenten. Alle recepten zijn eenvoudig te bereiden met ingrediënten die je in de supermarkt kunt kopen en alle gerechten staan in een mum van tijd op tafel. Gezond slank met de Foodsisters bevat twee handige weekmenu’s.

‘Ben jij een onverbeterlijke zoetekauw? Met de Foodsisters ben je daar zo vanaf!’ Libelle
Tamara de Weijer Tessy van den Boom Eet beter in 28 dagen met huisarts Tamara de Weijer Met makkelijke en snelle recepten en weekmenu's

Tamara de Weijer Tessy van den Boom Eet beter in 28 dagen met huisarts Tamara de Weijer Met makkelijke en snelle recepten en weekmenu’s

Samenvatting

Huisarts Tamara de Weijer laat zien hoe gemakkelijk het is om je leefstijl zo te veranderen dat er geen pillen meer aan te pas komen.

In Eet beter onderstreept huisarts Tamara de Weijer het belang van gezond eten, beweging en ontspanning. Het effect van een goede leefstijl op onze gezondheid is groot en iedereen kan hiermee aan de slag. Geen pillen, maar paprika dus!
Dat mensen met overgewicht baat hebben bij een bepaald dieet weten de meesten van ons wel. Maar ook veel andere chronische aandoeningen, zoals bijvoorbeeld diabetes type 2, kunnen ingeperkt worden met een gezonde leefstijl. In veel gevallen kan medicijngebruik omlaag of zelfs helemaal achterwege gelaten worden. Dat is mooi, maar de vraag “Wat is gezond?’ lijkt met al die tegenstrijdige diëten wel lastig te beantwoorden. Huisarts Tamara de Weijer laat zien dat het toch simpel kan zijn: met de focus op groenten en fruit begin je goed op de weg naar beter.
Boordevol toepasbare informatie voor elke dag, en vooral heel veel snelle, makkelijke en lekkere recepten en weekmenu’s. Een onmisbare tool voor alle Nederlanders, zeker ook voor artsen en zorgprofessionals.
Tamara de Weijer is naast huisarts ook voorzitter van Stichting Arts en Leefstijl en bekend van de tv-programma’s Dokters van Morgen en RTL Late Night.

Enthousiast geworden over deze heerlijke boeken met gezonde gerechten? En wil je direct aan de gang met je gezondheid? 

Meet dan direct hoe gezond je bezig bent met deze FITBIT Activity tracker – Met hartslagfunctie, caloriemeter, stappenteller.

Dit bericht is geplaatst in Inspiratietips voor ondernemers, Kookboeken, Op zoek naar een uitgebreide boekrecensie?, Populaire boeken met de tags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.